Zasięg terytorialny Programu
Obszar wsparcia programu obejmował:
- po stronie polskiej:
- w województwie dolnośląskim: podregion jeleniogórsko-wałbrzyski tj. powiaty: zgorzelecki, bolesławiecki, lubański, lwówecki, złotoryjski, jeleniogórski, kamiennogórski, jaworski, wałbrzyski, świdnicki, ząbkowicki, kłodzki, dzierżoniowski, strzeliński oraz miasto na prawach powiatu Jelenia Góra;
- w województwie lubuskim: podregion zielonogórski tj. powiaty: żarski, żagański, krośnieński, zielonogórski, nowosolski, wschowski, świebodziński oraz miasto Zielona Góra;
- po stronie niemieckiej: powiat Görlitz (w skład którego wchodzą dawne powiaty: Niederschlesischer Oberlausitzkreis, Löbau-Zittau, jak również miasto na prawach powiatu Görlitz).
Do obszaru wsparcia zgodnie z regułą elastyczności został zaliczony Powiat Bautzen (w skład którego weszły dawne powiaty: Kamenz i Bautzen oraz miasto na prawach powiatu – Hoyerswerda). Zgodnie z regułą elastyczności na projekty, które były realizowane na tym obszarze można było przeznaczyć maksymalnie 20 proc. środków Programu.
Budżet Programu
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia 2007 – 2013 był finansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) oraz współfinansowany przez partnerów i uczestników krajowych. Całkowity budżet programu wynosił 123 660 001 euro, w tym wkład z EFRR to 105 111 000 euro. Alokacja strony polskiej z EFRR jako wkład do programu to – 70 061 674 euro.
Potencjalni Beneficjeni Programu
Do składania wniosków o dofinansowanie uprawnieni byli partnerzy współpracy, z których jeden musiał mieć swoją siedzibę na terytorium Republiki Federalnej Niemiec, a drugi - na terenie Rzeczpospolitej Polskiej (w woj. dolnośląskim lub woj. lubuskim - wyjątek stanowili beneficjenci z woj. dolnośląskiego i lubuskiego należący do sektora finansów publicznych, którzy prowadzili działalność na obszarze wsparcia, ale ze względu na swoją formę prawną np. oddziały zamiejscowe oraz ze względu na obowiązujące uregulowania formalno-prawne nie mogli samodzielnie zaciągać zobowiązań finansowych, a jedynie za pośrednictwem osoby upoważnionej spoza obszaru wsparcia).
Beneficjenci Programu:
- Jednostki samorządu terytorialnego każdego szczebla (województwa, powiatu, gminy) oraz ich związki i stowarzyszenia,
- Jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego (jednostki budżetowe, zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze),
- Organy administracji rządowej oraz ich jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe, zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze),
- Podmioty, w tym spółki prawa handlowego, w których większość udziałów lub akcji posiadają jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia lub Skarb Państwa,
- Pozostałe jednostki sektora finansów publicznych,
- Parki narodowe i krajobrazowe, podmioty zarządzające obszarami chronionymi, PGL Lasy Państwowe wraz z jednostkami organizacyjnymi,
- Instytucje kultury,
- Muzea i biblioteki,
- Placówki naukowe, w tym placówki PAN oraz inne publiczne instytucje prowadzące działalność edukacyjną lub badawczo-rozwojową,
- Szkoły wyższe oraz podstawowe jednostki organizacyjne szkół wyższych,
- Osoby prawne prowadzące szkoły i placówki oświatowe,
- Jednostki systemu ratownictwa medycznego,
- Publiczne Zakłady Opieki Zdrowotnej,
- Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej działające w publicznym systemie ochrony zdrowia,
- Publiczne placówki zdrowotne, w tym szpitale uzdrowiskowe, sanatoria uzdrowiskowe, prewentoria uzdrowiskowe dla dzieci, przychodnie uzdrowiskowe,
- Organizacje pozarządowe,
- Fundacje i stowarzyszenia,
- Kościoły i inne związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i innych związków wyznaniowych,
- Instytucje otoczenia biznesu, instytucje i organizacje wspierające rozwój przedsiębiorczości, innowacyjności oraz rozwój regionalny w tym centra transferu technologii, parki technologiczne, przemysłowe, inkubatory przedsiębiorczości, agencje i fundacje rozwoju regionalnego,
- Izby,
- Małe i średnie przedsiębiorstwa łącznie z przedsiębiorstwami o profilu gospodarki wiejskiej i leśnej.